FEDORA Platform - Χορηγία: Υποχρέωση, Αγαθοεργία ή Εμπορική Διαπραγμάτευση;

Παρασκευή 04 Μαΐου 2018

FEDORA Platform - Χορηγία: Υποχρέωση, Αγαθοεργία ή Εμπορική Διαπραγμάτευση;

«Χορηγία: Υποχρέωση, Αγαθοεργία ή Εμπορική Διαπραγμάτευση;»

Μια Δράση διαφορετική από άλλες

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, στο πλαίσιο της συμμετοχής της στη FEDORA Platform (European Circle of Philanthropists of Opera and Ballet) και σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργάνωσε ένα  Roadshow την Τρίτη 24 Απριλίου 2018 στην Αίθουσα Προβών της Ορχήστρας της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, από τις 15:00 μέχρι 19:00.

Η ημερίδα (Roadshow), στην οποία συμμετείχαν από πλευράς Παντείου ο καθηγητής Γιώργος-Μιχαήλ Κλήμης και από πλευράς ΕΚΠΑ ο καθηγητής Νίκος Μαλιάρας, έφερε τον τίτλο: «ΧΟΡΗΓΙΑ: Εξαναγκασμός, Φιλανθρωπία ή Εμπορική Διαπραγμάτευση;» (“SPONSORSHIP: Enforcement, Charity or Business? ”). Οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, θέλοντας να διοργανώσουν μια συναυλία, έπρεπε υποθετικά να αναζητήσουν χορηγία από τους φοιτητές του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου. Τα επιχειρήματα εκατέρωθεν θα έπρεπε να υποστηριχθούν μέσα από ζωντανή διαπραγμάτευση.

Η ημερίδα, η οποία βιντεοσκοπήθηκε και ηχογραφήθηκε, είχε τρία διακριτά μέρη. Τα πρώτα δύο μέρη απευθύνονταν σε επιλεγμένους φοιτητές των δύο πανεπιστημίων, ενώ η τελική συναυλία ήταν ανοιχτή στο κοινό.

Μέρος 1ο

Παρουσίαση της FEDORA Platform (Presentation of FEDORA Platform)

Ο καλλιτεχνικός σύμβουλος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Δρ Νίκος Ξανθούλης, παρουσίασε στους φοιτητές την πλατφόρμα FEDORA. Ανέλυσε το έργο που η συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει στον χώρο της όπερας και του μπαλέτου, εξηγώντας την προβληματική της χορηγίας στον συγκεκριμένο χώρο και τις λύσεις που προτείνει η FEDORA στο πλαίσιο μιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας όπου οι χορηγοί μπορούν να συνεισφέρουν μέσω της συμμετοχής τους στη χάραξη του μέλλοντος της όπερας.

Μέρος 2ο

Ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου Γιώργος Κλήμης ανέλυσε το θέμα των διαπραγματεύσεων, στην αρχή από μια ευρεία οπτική και στη συνέχεια εστιάζοντάς το στη χορηγία σε σχέση με την όπερα και το μπαλέτο.

Μελέτες περιπτώσεων (case studies) δημιούργησαν μια εξαιρετικά δυναμική ατμόσφαιρα όπου οι φοιτητές ανά ομάδες προσπάθησαν να συλλάβουν  βιωματικά  τη διαπραγμάτευση για μια χορηγία.

Στη συναυλία των φοιτητών του Μουσικού Τμήματος του ΕΚΠΑ, το πρόγραμμα διαμορφώθηκε ως εξής:

Κιόρογλου Μαρία, τραγούδι.
Gounod, Je veux vivre (Roméo et Juliette)
Donizetti, Convien partir (La Fille du Regiment)

Μερεντίτη Τζωρτζίνα, πιάνο
Scarlatti, Σονάτα σε φα ελάσσονα Κ466/L118

Φουρμούζη Ιωάννα, πιάνο
Beethoven, Σονάτα αρ. 1, 3ο μέρος

Καταραχιά Στέλλα, ακορντέονMonti, Czardas
Schostakovic, Valse no 2

Παραστατίδου Σοφία, πιάνο.
Chopin, Étude op. 10 no 9


Μέρος 3ο


Συναυλία (Concert) με τους Μυρσίνη Μαργαρίτη (σοπράνο), Μαργαρίτα Συγγενιώτου (μέτζο-σοπράνο) και Γιάννη Τσανακαλιώτη (πιάνο). H συναυλία ηχογραφήθηκε και θα παρουσιαστεί από το Γ’ Πρόγραμμα της ΕΡΤ

Πρόγραμμα

-          G. F. Handel, Tornami a vagheggiar  από την όπερα Alcina

-          G. F. Handel, Ombra mai fu

-          W. A. Mozart, Deh vieni non tardar από τους Γάμους του Φίγκαρο

-          Jacques Offenbach, Varcarolle

-          Georges Bizet, Habanera από την Κάρμεν

-          Franz Lehar, Meine Lippen, sie küssen so heiß", από την οπερέττα Giuditta

-          Kurt Weil, Yukali

-          Kurt Weil, Je ne t’ aime pas

-          Gioacchino Rossini, Οι γάτες




Credits φωτογραφιών: Ινώ Κλώσση


  

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΝΕΟΤΕΡΟ